Nieuws

KOM IN DE KAS OP 7 EN 8 APRIL 2018
21 november 2017 11:44
Tijdens Kom in de Kas op 7 en 8 april 2018 laat de glastuinbouwsector de consument kennis maken met de kleurrijke wereld die achter het glas van de kas schuil gaat. ...
DUTCH AGRI FOOD WEEK
2 oktober 2017 09:13
Tijdens Dutch Agri Food Week (9-19 oktober 2017) staan in heel Nederland voedsel, voedselinnovatie en voedselproductie centraal. ...
40-JARIG BESTAAN GEVIERD MET RECORD AANTAL BEZOEKERS
2 april 2017 21:11
Het 40-jarig bestaan van Kom in de Kas is gevierd met een record aantal bezoekers. 236.000 mensen ...
LANDELIJKE PRIMEUR KOMINDEKAS APP
29 maart 2017 16:26
Op woensdag 29 maart hebben leerlingen van groep 8 van Basisschool De Regenboog uit Naaldwijk de primeur van de KomInDeKas app gekregen ...


40-JARIG BESTAAN GEVIERD MET RECORD AANTAL BEZOEKERS

2 april 2017 21:11 Het 40-jarig bestaan van Kom in de Kas is gevierd met een record aantal bezoekers. 236.000 mensen bezochten de 200 glastuinbouwbedrijven in 26 regio’s verspreid over Nederland. De digitale speurtocht met de KomInDeKas app was een succes. De KomIn-DeKas app was zelfs trending in de Apple app store in Nederland.

Hoewel de regen op zaterdagochtend zorgde voor een trage start, was het weer Kom in de Kas toch gunstig gezind. De zonnige zaterdagmiddag en zondag zorgde er voor dat veel mensen de fiets pakten om naar de kassen te komen. In de kassen waren er allerlei activiteiten georganiseerd om de bezoekers te laten zien en ervaren hoe innovatief de glastuinbouwsector is. Zo konden zij vragen stellen aan de kwekers, oogst- en sorteerlijnen in werking zien, producten proeven en genieten van prachtige bloemen en bloeiende planten. Het record aantal bezoekers van de jubi-leum editie Kom in de Kas is een mooi cadeau voor alle deelnemende bedrijven, vrijwilligers en sponsors die Kom in de Kas mogelijk maken. Het grootste deel van de regio’s was één van beide dagen open; zeven regio’s openden het hele weekend de deuren.

KomInDeKas app
De KomInDeKas app is in het kader van het 40 jarig bestaan ontwikkeld door Emansion in samen-werking met Xsaga. Met de app konden de kinderen meedoen aan de interactieve speurtocht door de kas. De kinderen waren zeer verrast door de 3D figuurtjes die ze met de app op hun telefoon tot leven konden brengen. Ook de informatie die over elke held werd gegeven kreeg hun goed-keuring. Een moeder gaf de Kom in de Kas organisatie namens alle ouders een compliment over de app: “Dit is echt iets wat de jeugd aanspreekt en ze enthousiast maakt voor een bezoek aan de kas”, aldus deze moeder.

Kom in de Kas is het grootste publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw en wordt mede mogelijk gemaakt door GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Bayer CropScience, Inter-polis en Rabobank.

Foto's